12 April 2009

Ya Rabbi...

Alhamdulillah, setelah habis tempoh pentaklifan dalam PMRAM 2008, sedikit sebanyak telah banyak mengajar diri ini untuk berdikari. Maklumlah dulu ada sahabat-sahabat sekeliling, sama-sama bekerja demi untuk memastikan ahli PMRAM terus menerus berada dalam landasan-Nya.

Tengok entri-entri blogger sahabat dalam PMRAM sendiri kadang-kadang mengalir air mata. Sesungguhnya banyak yang kami dapat timba sepanjang berjuang dalam PMRAM. Pahit manis bersama, kalau nak dikira tangisan, banyak telah ditumpahkan. Moga-moga Allah istiqamahkan diri ini dan sahabat-sahabat semua. Insya Allah

Hari ini sudah dua hari demam dan selsema. Malam tadi, selepas usrah bersama Bait Muslim Tanta, terus kami ke Klinik Dr.Dhuha, yang terletak berhampiran dengan Hospital Abu Raayah. Alhamdulillah, setelah diperiksa, tak sangka dah 13 minggu anak mama berada di kantungnya. Cuma demam, selsema kadang kala menyukarkan pergerakanku. Nasib baik mujahidku sentiasa membakar semangat. Syukran!

Ya Allah, sembuhkanlah diri ini supaya dapatku beribadat kepada-Mu, memberi khidmat yang terbaik kepada mujahidku dan study dengan lebih baik.

Ya Rabbi, kurniakanlah kami anak-anak yang soleh dan solehah. Moga-moga mereka dapat menjadi setangkas Solahuddin Al-Ayubi dan sehebat Khaulah Al-Azwar demi perjuangan yang suci ini.

Ya Rabbi, jadikanlah kami hamba yang sentiasa istiqamah dalam saf perjuangan Islam ini...

Ya Allah, pimpinlah diri kami, janganlah biarkan kami keseorangan, Engkaulah tempat kami mengadu...

* Salam imtihan buat semua sahabat terutama adik beradik HEWI.

No comments: